Marko tvorí videá a fotografie a žije na Slovensku v Bratislave. Režíroval a vytvoril hudobné klipy pre viacerých umelcov, medzi ktorých patrí Lukáš Adamec, Ego a kapela Peter Bič Projekt. Má vlastnú produkčnú agentúru Eyemedia a medzi jeho komerčných klientov patria TEDx, Eurobus, Miss Universe a Antik Telecom. Rád cestuje a zo svojich ciest po svete získava nové inšpirácie a nápady.
Rozhovor
- Ako ste sa dostali k foto- alebo videotvorbe?
S fotografovaním som začal v 16 rokoch. O rok nato som začal natáčať videá. Pomocou svojho prvého DSLR som natáčal študentský film „Denník vraha“, ktorý sa napokon dostal do kín. - Ako by ste opísali svoj štýl?
Spoločným prvkom mojich diel je zameranie sa na detaily. - Čím sa inšpirujete?
Veľa inšpirácie získavam pri cestovaní. Noví ľudia, kultúry, krajiny, rozmanitá architektúra – to všetko ma inšpiruje a chcem to premietnuť do svojich fotografií a videí. - Čo je vaším tajným snom, čo sa týka snímok alebo projektov?
Natočiť väčšiu TV šou pre Netflix alebo nejakú podobnú šou. Na takejto tvorbe sa mi páči prepletenosť a zložitosť, dôraz na silné vizuály a bohatý príbeh. - Čo by ste odporučili niekomu, kto sa chce vypracovať na dobrého fotografa?
Experimentujte, vyskúšajte, čo sa dá, a nevzdávajte sa. Momentálne je dostupné množstvo materiálov online, veľa návodov, takže v podstate každý si to môže naštudovať a hneď začať.
Čo nosíte v taške?
- Čo je vo vašej taške najdôležitejšie?
Pre mňa sú najdôležitejšie kvalitné svetlá, pretože dobrý fotoaparát bez dobrého osvetlenia nie je nanič. Momentálne je mojím obľúbeným osvetlením Nanlite Pavotube 30C a MixPanel. - Akú tašku používate?
Na väčšiu fotografickú výbavu používam hlavne kufre Pelican. Na menšie predmety Vanguard Alta Rise 45.
Viac o Markovi Procházkovi
Instagram: @marcoprochazka
Facebook: marko.prochazka
Webová stránka: eyemedia.sk